Selasa, 15 Mac 2011

Alhamdulillah.....

Alhamdulillah.... hanya itu saja yg dapat aku luahkan pada jam 1.23 pagi, bertarikh 23 Februari 2011 di bilik bersalin Hospital Pontian... Kenapa?? Mmm.. :) tersenyum lebar aku segalanya berakhir dengan baik n lancar.. Puteri sulung aku n dia, yg di beri nama
Siti Nur Nashwa Bt Noor Azmi telah selamat dilahirkan..



Aku sebagai bapa sulung yg tak penah ada pengalaman nie, mmg macam2 perasaan yg timbl sepanjang tempoh ibunya disahkan mengandung sampai la selamat melahirkan..


Lagi sekali aku bersyukur kerana aku diberi peluang untuk melihat sendiri bagaimna cara dan perasaan seorang ibu melahirkan anaknya.. teringat seperti aku dulu.. keadaan aku di lahirkan.. Namun, aku aku pasti keadaan aku 26 tahun yang lalu pasti lebih sukar berbanding zman sekarang yg penuh dengan teknologi moden digunakan..

Namun, kesyukuran aku bertambah lagi apabila aku diberi peluang untuk menguruskan anak sulung serta bini aku seorang diri.. Maksudnya, hanya aku, isteri dan anak aku sahaja yang akan menempuh 'hari pantang' bersama.. Pelbagai cubaan dan dugaan yg kami alami.. Akhirnya, Alhamdullillah.. sekarang anak aku dh berumur 21 hari, semunya berjalan lancar..

Sebenarnya terlalu bnyak perkara yang nk aku kongikan dengan rakan2 terutama kepada bapa2 sulung yang berada di tempat org tanpa sanak saudara seperti aku.. Tapi untuk entry kali ini, aku hnya sempat nk berkongsikan perasaan gembira n kesyukuran aku yang tak terhingga dahulu.. InsyaAllah, kalu ada masa akan aku kongsi kan pengalaman dan beberapa selek belok menjaga isteri dalam pantang secara sendiri.. :)

Sebelum itu, aku ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada mereka2 yg dapat memberi sokongan dan beberapa tunjuk ajar kepada kami cara menguruskan semua ini..
Terima kasih kepada Nurse2 Klinik Desa Teluk Kerang dan Klinik Penerok, Nurse2 dan Doktor2Hospital Pontian..

Tidak lupa jugak IBU BAPA DAN KELUARGA di pihak aku n isteri kerana banyak bertanyakan khabar berita dan memberi info2 yang amat berguna..

"Terima Kasih Khas buat Ustaz Sallehuddin dr SK Penerok kerana sudi mencukur rambut anak kami"


Mak Onah dan Kak Rina (Kak Long) Selaku Tukang Urut dan memberi beberapa petua yg mmg berguna..
dan Guru2 dan STAF2 SK Penerok yg sentiasa memberi semangat..
Dan rakan2 yg jga slalu memberi semngat walaupun kat FB.. :)..





DAN kepada
SEMUA2 yg terlibat secara tak langsung..
lagi sekali kami memohon Maaf sekiranya nama2 anda tidak tertulis.. Bukan niat, tapi tak sempat, sebab anak dh nangis sekarang.. hehe..





TERIMA KASIH SEMUA KERANA TELAH MENAMBAHKAN KEBAHAGIAN SALAM HIDUP KAMI
:)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

My Card